eerste paar dagen - Reisverslag uit Alcalá de Henares, Spanje van Aafke Kleinhuis - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Alcalá de Henares, Spanje van Aafke Kleinhuis - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Aafke

15 September 2014 | Spanje, Alcalá de Henares

Hola gente,

De eerste dag ( 13 sept).

Mijn vlucht had vertraging van ongeveer een half uur/uur. Dit was niet fijn, omdat we al in het vliegtuig zaten toen we dit te horen kregen. In het vliegtuig zelf was het erg heet. Ik zat tussen twee oude Spanjaarden in.
Toen ik aan kwam op het vliegveld van Madrid, moest ik ook nog eens drie kwartier op mijn koffer wachten :(. Terwijl ik stond te wachten op mijn koffer kwam er een echte Spanjaard op me af: erg klein (ik was wel twee koppen groter als hem), bruine huid en bruine ogen. Het was een oud mannetje. Nu bleek dat hij de directeur was van de spaanse organisatie. Hij heeft samen met mij gewacht op mijn koffer en me toen naar mijn spaanse familie gebracht. Het is echt een super gezin! ze zijn erg sociaal en gezellig. Als er iets is, of ik vind iets niet lekker, of ik heb vragen, ik kan altijd bij ze terecht! De vader en moeder kennen maar heel weinig Engels. Maar Juan (de zoon) kan aardig was engels, ook al is het wat gebrekkig, ik kan hem goed verstaan.
Toen we thuis waren, mocht ik mijn koffers uitpakken en even douchen. Mijn kamer is super! Nadat ik de koffers had uitgepakt gingen we naar het centrum van alcala om een spaanse simkaart te kopen voor mijn telefoon. Het centrum is erg groot! Daarna zijn we naar huis gegaan om te eten. we aten een salade met tomaat, mais en een italiaanse olie. Het was erg lekker. Daarna zijn we naar bed gegaan want we waren allemaal erg moe.

De tweede dag ( 14 sept)

Ik mocht van mijn gastgezin zo lang in bed blijven als ik wou, wat super lief was! Om half 11 was ik van bed gegaan. Toen hebben we ontbeten. Ik heb hier eigenlijk hetzelfde ontbijt als in Nederland, namelijk twee boterhammen, met kaas en ham. Na het ontbijt ben ik met Juan en Kenzo (de hond) naar het oude centrum van alcala geweest. Hier is veel te zien, want alcala is erg beroemd om zijn geschiedenis. er staan hier veel oude gebouwen. We hadden erg lang gewandeld. Mijn spaans begint alweer wat terug te komen. Ik was veel vergeten, maar nu weet ik al weer wat meer. We zijn de smiddags op bezoek geweest bij de zus van mijn gastmoeder. Haar dochter (Maria) is dus mijn nicht. Ik ga samen met haar elke dag naar de highschool. Het zijn erg leuke en spontane mensen. Na dit bezoek hadden we siesta. In de avond zijn we uiteten geweest in het oude centrum van alcala. Eerst hadden we tapas gehad bij een restaurent genaamd juan. Het is hier super goedkoop, want je hoeft namelijk alleen maar voor het drinken te betalen en je krijgt er een portie tapas gratis bij. Je bent dus maar 2,60 euro kwijt p.p.
Nadat we de tapas op hadden, gingen we naar een ander restaurant om daar weer een portie tapas te eten. Tot nu toe is het eten hier echt lekker! Nadat we gegeten hadden zijn we naar huis gegaan om te slapen.

De derde dag (15 sept)

Vandaag moest ik naar de highschool om te bespreken in welk jaar ik kom en welke vakken ik krijg. Ik kom in het laatste jaar en ik heb het vakkenpakket van economie gekozen. De meeste leraren kunnnen een beetje engels. Na het gesprek zijn we op bezoek geweest bij de familie. Eerst zijn we naar tio Santi geweest. Hij heeft een italiaanse uitwisselingsstudent in huis, maar zij gaat niet naar dezelfde school als mij. Na dit bezoekje zijn we naar de oma van reme geweest. waar ook de broer en zus van reme haar moeder woont. De hele familie is super spontaan en hebben alles voor mij over echt top! Het Spaans begint nu echt al te wennen. Ik kan al wat normale gesprekken met reme en Antonio houden. Na deze bezoeken zijn we naar huis gegaan waar ik een siesta hield, terwijl Antonio aan het werk was, Reme naar school ging en Juan naar de universiteit. Nadat ik mijn siesta had gehad ben ik begonnen met het lezen van een boek. Het is een erg bekende boek en de schrijver ervan: Miguel de cerventas, is geboren in Alcala. Ik lees niet het orginele boek, maar een kinderversie ervan. Het is nog erg moeilijk en ik moet nog veel woorden opzoeken. Nadat Juan thuis kwam zijn we naar een park gegaan waar ook vrienden van hem waren. Het was erg gezellig, we hebben een spel met kaarten gedaan. In het Nederlands vertaalt heet het liegen. Juan moest om 20:00 trainen dus zijn we toen naar huis gegaan. Toen we thuis kwamen was Antonio ook thuis van zijn werk. Ik ben samen met Antonio en kenzo, reme opgaan halen van haar school.

Straks gaan we Pizza eten :)

Ik moet nog erg wennnen aan de twee kussen. Bij elke begroeting hier geven ze twee kussen. Ik vergeet vaak om deze te geven.
Verder voel ik me hier erg op mijn gemak. Ik heb erg zin om echt naar school te gaan, en om daar vrienden te maken. Juan leert mij ook gitaar spelen :)

Ik weet niet wanneer ik mijn volgende blog ga schrijven want ik heb het erg druk. Ik hoop dat jullie nu wat op de hoogte zijn.

besitos,
Aafke

  • 15 September 2014 - 22:13

    Tia Aaltje:

    Beunas noches Aafke,

    Leuk om te horen dat je zo lief ontvangen bent. Veel plezier daar op school en doe je familie de groeten van ons (wel even vertellen dat wij cada ano nos fuimos a espagna para vacaciones).

    Adios y besitos de Jelle en Aaltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafke

Hier kun je mijn verslagen lezen van wat ik allemaal in Spanje beleef!

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 5549

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 01 Juni 2015

Viva España!

Landen bezocht: